Home » Uncategorized » Значну роль у розвитку гуманістичних і реформаційних ідей в Україні епохи Ренесансу відігравали братські школи Львівська, Київська, Луцька, Острозька та ін Студопедия Нет

Значну роль у розвитку гуманістичних і реформаційних ідей в Україні епохи Ренесансу відігравали братські школи Львівська, Київська, Луцька, Острозька та ін Студопедия Нет

Плануди, творчість яких справила помітний вплив на розвиток української філософської думки. Завдяки діяльності представників ученого гуртка друкарні Києво-Печерської лаври у філософській думці України міцніють гуманістичні ідеї, торується більш широкий шлях до вивчення світських наук, раціонального осмислення суспільного буття і народної культури. Виникає потреба в оволодінні досягненнями західноєвропейської науки і філософії, а звідси і потреба в організації школи вищого типу, яка б синтезувала надбання духовної культури і розробляла філософські проблеми на основі теоретичного освоєння дійсності. Такою школою стала Києво-Могилянська академія. Після переходу в унію М. Смотрицький пише ряд трактатів, у яких виправдовує свій перехід і закликає всіх прийняти унію, оскільки вона здатна привести до спокою і злагоди.

розвиток гуманістичних та реформаційних ідей в україні

Найбільше значення мала Острозька школа, яка перетворилася у справжній центр розвитку освіти та літератури. До складу цього центру ввійшли колегія, як перша спроба створити школу вищого типу у східних слов’ян, друкарня та науково-літературний гурток. У колегії викладалися “вільні науки”, а система освіти становила синтез грецько-візантійської, давньоруської та західноєвропейської традицій з розподілом наук на trivium — граматику, риторику, діалектику та quadrivium — арифметику, геометрію, музику, астрономію. Особливу увагу в колегії приділяли вивченню мов. Тут вивчали слов’янську та грецьку мови, які не визнавалися польською освітою, а також латинську і польську мови.

РОЗВИТОК РЕНЕСАНСНО-ГУМАНІСТИЧНИХ І РЕФОРМАЦІЙНИХ ІДЕЙ ЛЬВІВСЬКОЮ БРАТСЬКОЮ ШКОЛОЮ

ТЯГЛІСТЬ КУЛЬТУРИ Культурологічний словник ТЯГЛІСТЬ КУЛЬТУРИ – культурно-історична спадковість, неперервність культурного життя…. Початок політичного етапу визвольного руху ТЕМА 1 Україна НА ПОЧАТКУ ХХ ст. Початок політичного етапу визвольного руху 1.Створення та діяльність національних партій.

  • Бог не річ, а особистість, а тому осягається через посередників – ангелів, архангелів.
  • Значним імпульсам щодо дифамації культурних процесів в українських землях стало книгодрукування,яке одночасно було виявом як гуманістичних тенденцій, так і своєрідною зброєю в боротьбі української спільноти за національну ідентичність.
  • Ці процеси були тісно пов’язані з політичними і культурними рухами в Європі, які […]…

У 1626— 1627 рр. Брав участь у місії Київського митрополита Й. Борецького до Москви.

О. НОВИЦЬКИЙ ПРО ПРЕДМЕТ, ЗАВДАННЯ ТА ПОСТУПАЛЬНІСТЬ РОЗВИТКУ ФІЛОСОФІЇ

За умов польської експансії і переходу частини верхівки українського суспільства в католицизм це був своєрідний компроміс, який залишав надію на майбутню незалежність не тільки своєї церкви, а й творення своєї державності і по можливості політичної незалежності. Саме на цей час припадає повне зближення Великого князівства Литовського з Польщею, яке завершилося прийняттям Люблінської унії і створенням єдиної держави — Речі Посполитої . Це зближення виявилось згубним як для самої Литви, так і для України. Крім Галичини, яка раніше ввійшла до складу Польщі, остання захопила Волинь, Полісся, Поділля, Підляше, Київщину, а також ті литовські землі, які були спірними за своїм територіальним положенням. Феодальна верхівка цих земель не особливо противилася такому перебігу подій, вбачаючи в ньому об’єднання українських земель.

Захарія Копистенський

Викладав у Львівській, Віленській братських школах, а також у Київському і Рогатинському братствах. Організував власну пересувну друкарню, де видрукував книгу «Зерцало богословіи», що містила виклад християнських догматів, елементів космогонії і збірку проповідей «Евангеліе учителное». https://mynizhyn.com/news/info/31448-turniry-po-slotam-stoit-li-vstupat-v-borbu.html У ХVІ – першій половині ХVІІст. Укріпилася панщина. З другої половини ХVІст. Головною формою організації селянсько-господарського виробництва Речі Посполитої став поміщицький фільварок (тобто господарство феодала, яке було основане на відробітковій ренті та орієнтоване на ринок).

Comments are closed.